onsdag 13 februari 2013

Symtom - vecka 7 2013

Symtom - Psykiskt

Lika som tidigare
Bättre
Bra, helt fri ifrån symtomet

Trötthet
Dåligt minne
Dålig koncentration
Minskad sexlust

Hjärndimma
Psykiskt utmattadOförmögen att arbeta heltid
Vissa ljud är störande
Huvudet känns fullt med bomull

Känner mig handlingsförlamad
Har en känsla av inaktivitet
Gråtfärdig vid trötthet och stress
Tappar ord
Får hjärnstopp när jag är trött eller stressad
Kan inte fatta snabba beslut
Stresskänslig
Ogillar mörker och kyla, mår bättre på sommaren
Lever i en dimma, inte klar i huvudet, inte här och nu

2 kommentarer:

  1. Hej, har en nyupptäckt hypothyreos, tsh 12 som högst under en 6 veckors period, fått Levaxin 25 mg bara, snart nytt prov för tsh å höjning av dosen. Känner igen mig i dina symtom. Hur ofra kollas dina värden å hur lugger du?
    Jag har även fått urticaria å har även vitiligo dvs får vita hudfläckar vid solning (autoummun sjukdom) å jag undrar om inte binjurarna kan va dåliga. Du har ju haft det ett par år nu å trist att du mått dåligt så länge.
    Caroline i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline!

    Med ett halvt grain Nature-Throid per dag ligger mitt TSH nu på 0,8. Eftersom jag sköter min medicinering själv så kollas värdena väldigt sällan. Jag får själv be om provtagningstid och gör det kanske en gång per år eller vart annat år. Under graviditeterna kollades värdena ungefär var 6:e vecka.
    När det gäller binjurarna så kan du ju prova Adrecomp och se om det hjälper. Har du varit utsatt för långvarig stress så prata med din läkare (gärna en psykiatriker) om det. Då kanske det finns annan hjälp att få.
    Lycka till!
    /Agnes

    SvaraRadera