tisdag 23 november 2010

Symtom - vecka 47

Symtom - Energimässigt

Lika som tidigare
Bättre
Bra, helt fri ifrån symtomet

Trött
Sömnbesvär
Behöver sova på dagen

Uttalat trött efter måltid
Har en "nästan-diagnos" för sömnapné
Tvingar mig att hålla igång
Blir lätt trött
Svårt att gå upp på morgonen
Plötsligt förlorar jag energi

Har ofta en svacka mellan kl 15-17
Jag blir svag, oklar utan mat
Trött vid 9-10, 21-22
Får min bästa sömn mellan kl 7-9
(tester visar att jag sover bäst mellan ca kl 6-10)
Mest effektiv sent på natten
Får ny energi om jag är uppe efter kl 23
Legat mycket sömnlös
Sömnig (har en "nästan-hypersomni-diagnos")
Sover mycket, mellan 9-12 h per natt
Känner mig inte utsövd

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag lider med dig! Även jag har av "skiten" som du beskriver. Det är så konstigt, det är för mig precis som du skriver. Jag är nästan död på morgonen och det tar till kvällen innan jag kommer igång. Jag vänder på dygnet pga jag är pigg på natten. Hur fasen ska man komma tillrätta med det. Är sjukskriven nu, men kommer man någonsin kunna klara ett normalt liv med arbete på dagen? Tröttheten är så förlamande. Känner mig aldrig utsövd heller man vill helst bara gå och lägga sig hela tiden. Känns inte heller som om någon riktigt förstår, knappt läkare. Styrkekram från en som förstår// Mia

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Vad tråkigt att du behöver gå igenom samma sak! Hoppas du hittar en läkare som verkligen lyssnar och att du kan känna hoppet komma tillbaka! Jag känner själv att jag börjar se en möjlighet till att börja arbetsträna i alla fall.
    Lycka till och tack för styrkekramen!

    Hälsningar
    Agnes

    SvaraRadera