torsdag 10 juni 2010

Symtom - Vecka 21

Symtom - Fysiskt Muskler och Leder

Lika som tidigare
Bättre
Bra, helt fri ifrån symtomet

Trötthet
Ledvärk (fingrar och knän mest)

Muskelsmärtor
Menskramper
Sämre kraft, uthållighet
Lång återhämtningsperiod efter fysisk aktivitet
Armarna känns som döda vikter efter fysisk aktivitet
Fysiskt utmattad
Orkar inte stå en längre stund
Orkeslös
Stel, svullen i händer (främst på morgonen)

Stel och kort i vad och hälsena
Ryckningar i ansiktet
Stel i nacke och axlar
Dov ihållande värk över ländryggen
Findarrig i läpp, ögonlock, händer
Domningar i tårna
Darrig i kroppen
Värk i mellersta delen av ryggen
Värk i nedersta delen av ryggen
Sjukdomskänslor efter fysisk träning
Lätt överansträngning i muskler (främst sätes- och lår- muskulatur)

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag läste om dina symtom, och jag har ju haft problem med sköldkörteln sen -2008, och jag läste att du bl.a hade svårt att stå längre stund...blir du trött i benen i låren då..?
    Jag märker själv det när jag går och handlar och skall stå t.ex och vänta i kön, då blir det jobbigt att stå länge..jag blir trött i benen...
    mhv Anki

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!

    Jag vet inte om jag kan säga att jag specifikt blir trött i benen, jag blir nog allmänt svag, inte riktigt svimfärdig men matt. Mer trött i överkroppen kanske. Oj, det var svårt att svara på :) Jag kan ibland känna att jag inte orkar gå en promenad, men jag orkar ändå cykla en runda, så det är nog inte i benen jag blir trött...

    Hoppas du förstår nåt av mitt ganska flummiga svar ;)

    Mvh
    Agnes

    SvaraRadera