onsdag 8 december 2010

Vecka 48

Vecka 48

Medicin
(Om inget annat anges under respektive dag)
10 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch
50 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
5 + 5 μg Lio taget: när jag vaknar, vid lunch
2 msk MT vid kvällsmat, de gånger jag kommer ihåg att ta det
Selen på morgong
Blutsaft på eftermiddagen
Magnesium på kvällen

Måndag
Puls
Aktivitet Sopat undan snön från gången och gjort en del "administrativt". Mer komme jag inte ihåg
Under dagen tog jag även Ipren eftersom jag har ont i ryggen. Varit ganska trött, men nöjd att jag var utomhus en lång stund i alla fall. Det som gör minst ont är att gå och att skotta snö! Men jag skottar på mitt eget lilla vis för tillfället med rak rygg. Har bra längd, storlek och vikt på snöskyffeln visar det sig:)

Tisdag

Puls?
Aktivitet Kommer ej ihåg mer än att jag tagit hand om snön och varit ute en stund

Under dagen Trött och ont i ryggen. Gått över till Voltaren istället.

Onsdag
Puls ?
Aktivitet Kommer ej ihåg mer än att jag var ute och tog hand om snön återigen (och det bara fortsätter snöa)

Under dagen Ont i ryggen och trött.

Torsdag
Puls ?
Aktivitet Surfat en massa om hypo2. Varit hos veterinären med katten. Sorterat en massa papper, surfat igen, var hos vänner på kvällen. Insåg att det är dags för mig att motionera igen! Jag tyckte det var skönt att även min vän hade lagt på sig lite i vikt och eftersom vi är lika långa kunde jag konstatera att vi nog var ungefär lika stora på magen. Men så berättar hon att hon är gravid i snart 4:e månaden!!! Så för att inte börja få frågor om när min bäbis är beräknad så är det nog dags att börja gå promenader igen. Men framför allt handlar det om att många av mina symtom blir värre när jag är lite större så jag har ändå en hälsomotivation till det hela. Plus att det är jobbigt att köpa nya kläder ;)
Under dagen Trött och ont i ryggen. Men det är trevlig att träffa vänner! :)

Fredag

Puls ?
Aktivitet Kommer inte ihåg, men jag tror att jag var ute på en promenad i alla fall. Åtminstone var jag nog ute o skottade snö igen. Just det ja, packade upp lite flyttkartonger också.
Under dagen Lite mer energi hade jag nog den dagen. Men jag var fortfarande trött och hade ont i ryggen. Voltarenkuren fortsätter.

Lördag
Puls ?
Aktivitet Promenerat, pratat en massa med maken, fixat lite hemma, vilat en lång stund.
Under dagen Trött och ont i ryggen

Söndag
Puls ?
Aktivitet Tittat på tv, vilat, promenad.
Under dagen Trött och ont i ryggen, men det börjar bli lite bättre i alla fall.

Sammanfattning
Trött, ont i ryggen och snöskottning är väl en bra beskrivning. Har lite mer energi i alla fall sedan jag trappade upp HC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar