tisdag 9 mars 2010

Symtom - vecka 8

Symtom - Fysiskt Muskler och Leder

Lika som tidigare
Bättre
Bra, helt fri ifrån symtomet

Trötthet
Ledvärk (fingrar och knän mest)

Muskelsmärtor
Menskramper
Sämre kraft, uthållighet
Lång återhämtningsperiod efter fysisk aktivitet
Armarna känns som döda vikter efter fysisk aktivitet
Fysiskt utmattad
Orkar inte stå en längre stund
Orkeslös
Stel, svullen i händer (främst på morgonen)

Stel och kort i vad och hälsena
Ryckningar i ansiktet
Stel i nacke och axlar
Dov ihållande värk över ländryggen
Findarrig i läpp, ögonlock, händer
Domningar i tårna
Darrig i kroppen
Värk i mellersta delen av ryggen
Värk i nedersta delen av ryggen
Sjukdomskänslor efter fysisk träning
Lätt överansträngning i muskler (främst sätes- och lår- muskulatur)

2 kommentarer:

  1. Hej! Du brukar väl skriva 2 skedar MT. Vad är det?

    Och har du som jag , att du inte heller orkar så längre stunder..jag tycker det är jättejobbigt. För det är jobbigt när man vill gå i affärer, och inte orkar gå, för att benen,vill inte bära än, och att man också får ont i ryggen...

    Anki B.

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!

    Jag brukar ta 2 matskedar av kosttillskottet Mivitotal (MT i bloggen).

    Jag orkar mer och mer, men har haft det jobbigt med att gå i affärer. Men jag har blivit mest trött i huvudet av alla intyck och människor. Men visst har jag blvit trött av att gå promenader och det blir ju en ond cirkel för ju mindre man tränar desto mindre ork får man. Inte lätt det där.

    Hoppas att du får må bättre och bättre!

    Mvh
    Agnes

    SvaraRadera