tisdag 9 mars 2010

Vecka 8 Första veckan på dos 2

Vecka 8
(Om inget annat anges under respektive dag)
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget ca kl. 9.00 12.30 16.30
50 μg Levaxin + 5 μg Lio taget så fort jag vaknar
5 μg Lio vid lunch
2 msk MT vid kvällsmaten Måndag o Tisdag
1 msk MT vid kvällsmaten Onsdag, Torsdag, Fredag och Söndag (ingen på lördagen eftersom vi inte var hemma)

Måndag
Aktivitet Tvättat, diskat, tittat på ekonomin, planerat en workshop och pratat i telefon
Under dagen har jag känt mig "mellantrött". Jag tycker att jag har gjort allt i ett bra tempo, en sak i taget och hunnit känna efter om jag orkar eller om jag ska lägga ner för dagen.

Tisdag

Aktivitet Varit hos naprapat för nacken, pratat mycket i telefon, uppdaterat blggen, surfat, organiserat lite grejer i köket.
Under dagen har jag varit trött, haft ont i nacken, varit lättirriterad och kände mig stressad på kvällen. Var nog lite överambitiös när det gäller köket, skulle nog skippat det.

Onsdag

Aktivitet TV, bakat bröd, varit på stan med vänner, tv, diskat
Under dagen
Trött men ok. Jag blev både fysiskt och psykiskt trött av att gå på stan, men jag kände mig ändå ok när jag kom hem.

Torsdag

Aktivitet Tv, gick lite på stan själv, surfat, träffat vänner på kvällen

Under dagen har jag inte varit så trött faktiskt, lite ont i nacken dock.

Fredag
Medicin Lio o Levaxin kl 11.15, HC o Lio kl 14.30, HC kl 16.30
Aktivitet Råkade snooza väckarklockan tills den slutade ringa, så jag kom upp först vid 11.00. Borstat päls och klippt klor, städat lite, diskat, vilat.
Under dagen har jag mått ganska bra, men var trött på eftermiddagen.


Lördag
Aktivitet "Stylat" mig själv och sedan åkte vi på bröllop! En fantastisk dag och ett vackert brudpar :) Dansade lite på festen till och med.

Under dagen har jag mått bra. Jag har haft några dippar av trötthet där jag inte orkat vara så social, men det har gått bra ändå. Jag var väldigt trött på kvällen, samtidigt som jag var lite uppe i varv. Somnade kanske kl 01.00.

Söndag
Medicin Levaxin o Lio o HC 8.30, Lio o 10 mg HC kl 16.00
Aktivitet Haft en mysig morgon med mannen, som sedan gick över till en eftermiddag med diskussioner och "gräl". Vårt dåliga humör berodde antagligen på att vi inte hade några som helst matrutiner idag. Värdelöst! Vi måste lära oss att båda två blir griniga om vi inte äter regelbundet. Och idag blev det jätterubbning med medicinen pga det också. Inte bra alls.
Under dagen har jag känt mig trött, tjurig, haft lite ont i magen och allmänt irriterad.

Sammanfattning
Jag tycker mig vara lite mindre trött, även om det går upp och ner. Det har fungerat bra att öka dosen, förutom i söndags när allt var upp och ner.

Det har varit lättare att ta sig upp på mornarna, förutom i fredags och i söndags efter bröllopet. Men det känns så bra att vara trött på kvällarna och ibland vakna nästan innan klockan ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar