onsdag 17 mars 2010

Vecka 9 Andra veckan på dos 2

Vecka 9
(Om inget annat anges under respektive dag)
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget ca kl. 9.00 12.30 16.30
50 μg Levaxin + 5 μg Lio taget så fort jag vaknar
5 μg Lio vid lunch
2 msk MT vid mellanmål eller kvällsmat

Måndag
Aktivitet Tvättat, diskat, planerat mat för veckan, telefon, storhandlat, lagat mat, diskat, surfat, vilat m.m.
Under dagen har jag orkat med allt utan att bryta ihop i en gråtande hög, men det är precis så mycket jag orkar (vilket är mycket för att vara jag). Men jag har ingen överskottsenergi direkt. Jag vaknade utan väckarklocka i morse kl 8.30!


Tisdag

Aktivitet Lagat mat, diskat, fixat fika och haft vänner på besök, surfat, lagat mat, vilat.
Under dagen har jag mått ganska bra, helt ok trötthetsmässigt. Trött vid 20.00 men kom inte i säng förrens 23 dumt nog...


Onsdag
Medicin Jag glömde ta HC vid frukosten, så 10 mg HC kl 12.30 och 10 mg HC kl 16.00
Aktivitet Tittat på tv hela förmiddagen ocheftermiddagen. Kom ut på en promenad till slut i alla fall. Surfat och lagat mat på kvällen.
Under dagen
Seg och trött hela dagen, kanske för att jag glömde ta HC på morgonen? Men jag har även gjort väldigt mycket under måndagen och tisdagen. Blödde lite näsblod i dag, det var länge sedan. Brukade göra det väldigt ofta tidigare, särskilt när jag var trött. Det var fint väder i dag och jag ville verkligen ta mig ut, men när jag är så här trött så kommer jag liksom inte iväg. Jag blir stressad av att jag vill ut, men inte kommer någonstans, känner mig fångad och fastbunden inomhus. Konstig känsla att vilja men inte "kunna" ta sig ut.

Torsdag
Aktivitet Tittat på tv, surfat, gjort lite förberedelser och träffat vänner på kvällen.

Under dagen Lite seg, men inte jättetrött under dagen. På kvällen däremot blev jag gråtfärdig och trött.

Fredag
Medicin Lio o Levaxin och HC kl 10.30, HC o Lio kl 12.45 , HC kl 16.00
Aktivitet Råkade snooza väckarklockan tills den slutade ringa denna fredagen också, så jag kom upp först vid 10.00 av att telefonen ringde. Tv, telefon, handlat, diskat, fixat. Myskväll med vänner.
Under dagen har jag känt mig seg och trött, men ok.


Lördag
Medicin Levaxin och Lio 10.00, HC 10.30 14.00 17.00
Aktivitet Vaknade kl 9.30! utan klocka (förut brukade jag vakna 11.30 på lördagar utan klocka). Haft en väldigt skön dag med en promenad i solskenet, vi har tagit det lugnt nästan hela dagen förutom att vi lagade lite mat. Var hos vänner på kvällen.

Under dagen har jag varit väldigt upp och ner trötthetsmässigt. Jag var väldigt trött efter promenaden.

Söndag
Aktivitet Var i kyrkan på morgonen, sedan gick jag och mannen och åt lunch på stan och pratade om ditten och datten. Tog en biltur (inte så miljövänligt jag vet) på landet och tillbaka, tittat på tv och haft en lugn söndagkväll.
Under dagen har jag varit lite tröttare och frusen som bara den under kvällen. Lite förkyld.


Sammanfattning
Eftersom mannen har haft extremt mycket att göra på jobbet den här veckan så har jag tagit ansvar för mat och handling (han brukar annars sköta den mesta matlagningen), vilket har gått bra. Men jag tycker att jag blivit lite tröttare för varje dag nästan. Men så gjorde jag ju väldigt mycket i måndags och tisdags också. Istället för att vara stående endast ca 3 timmar på en dag (vilket är normafall nästan) så var jag istället sittandes endast 3 timmar i måndags, så det är ju en ganska stor förändring!

Det känns ändå så fantastiskt skönt att klara av att göra lite mer! Jag börjar förstå ungefär hur mycket jag klarar av per dag, och även om min ork fortfarande går upp och ner dag för dag, så pendlar den inte så extremt mycket som den tidigare gjort.

Mitt balanssinne har varit lite ur gängorna den här veckan. Konstigt... Den extrema hungern jag hade när jag bröjade ta HC finns inte kvar längre sedan en tid tillbaka. Skönt! Jag var rädd att jag skulle lägga på mig massor i vikt under tiden med HC pga hungern. För att hålla lite koll så mäter och väger jag mig en gång i veckan, mest för att kolla så att det inte springer iväg åt nåt håll. Jag trivs bäst när jag är "lagom" i mått och det är skönt att inte behöva köpa en massa nya kläder just nu.

Att våren kommer och att solen visar sig lite mer gör att jag får lite mer lyckokänslor än vanligt, det är härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar