måndag 1 februari 2010

Duktig och utbränd?

När jag höll på som bäst i torsdags så började jag tänka på vad jag ska göra dagen efter och i huvudet gjorde jag en lista över allt. Ahhh!! Tänkte jag, nu börjar jag bli så där duktig och effektiv igen, farligt! Sen kom jag på att jag inte alls gjorde det för att vara duktig, har nog aldrig varit därför. Jag gjorde listor helt enkelt för att jag glömmer allt annars. Natten går, ny dag kommer och huvudet är blankt... Jag är nog inte någon ”duktig flicka” egentligen, bara glömsk.

Jag känner igen de här känslorna från i torsdags: trött, darrig, rädd att glömma något som borde göras och överskottsenergi i kroppen. Nu kände jag antagligen så för att jag tagit för mycket hydrocortison, men innan jag blev sjukskriven kände jag ju ofta så här. Det borde ju betyda att kortilsol-produktionen höjdes i min kropp för att orka med all stress jag kände. Problemet med den stressen var ju att den var psykisk och då hjälper det ju inte med mer energi till kroppen. Jag kunde ju inte direkt springa ifrån stressen. Alltså borde kortilsolet varit för högt, binjurarna blev till slut "överhettade" och kollapsade =utbränd.. ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar