måndag 8 februari 2010

Vecka 4 Kvar på 20 mg HC

Vecka 4
(Om inget annat anges under respektive dag)
Medicin 10 + 5 + 5 mg HC taget ca kl. 8.30 12.30 16.30,
2 msk MT till frukost

Måndag
Temperatur 36.5
Aktivitet tättat, tittat på film, surfat och pratat i telefon
Under dagen har jag mått upp och ner både när det gäller energi och deppighet. Bättre mot kvällen

Tisdag
Temperatur 37.0
Aktivitet tv, surfat, gått en promenad!, lagat mat, handlat, bakat, diskat, film
Under dagen var trött på morgonen, men kände mig ok under resten av dagen. Jag känner mig lätt stressad även om jag inte har någon anledning.

Onsdag
Temperatur 37.0
Aktivitet har pratat mycket i telefon och på kvällen var jag hos några vänner
Under dagen har tröttheten gått upp och ner.

Torsdag
Temperatur 36.7 (kan det bero på att jag somnade väldigt sent och vaknade senare, men tog tempen ungefär samma tid som vanligt?)
Aktivitet tagit det lugnt efter natten, tittat mycket på tv och surfat en del
Under dagen har jag varit trött, men ok ändå med tanke på att jag somnade sent. Var jättetrött på kvällen.

Fredag
Temperatur 37.1
Aktivitet surfat, pratat i telefon, lagat mat, diskat, handlat
Under dagen har jag varit väldigt trött! Efter att jag varit och handlat var jag gråtfärdig.

Lördag
Temperatur 36.8
Aktivitet vaknade utan klocka vid 8 och tog 10 HC. Det kändes overkligt, jag brukar aldrig vakna innan 11 utan väckarsklocka! Somnade om och vaknade utan klocka vid 12 och tog nästa dos och klev upp för dagen. Har varit en runda på stan, fikat och sedan spenderat kvällen med vänner.
Under dagen jag var trött i morse, men har känt mig ok under dagen och ändå var jag en runda på stan. Vid 22-tiden däremot så blev jag jättetrött och vi fick åka hem och sova. Hm, 22-tiden med vänner brukade betyda att jag började vakna till liv och var som mest social! Det är nog en del som kommer förändras i mitt sätt att vara och i mitt sociala mönster :)

Söndag
Medicin 10 mg HC kl11, 5 mg HC kl15, sedan dröjde det till kl20 innan vi åt och då vågade jag inte ta sista 5 mg HC eftersom det kan störa sömnen.
Temperatur vet ej
Aktivitet tog sovmorgon, var för trötta för att ta oss till kyrkan. Tittade på en film istället och fick sedan besök under eftermiddagen.
Under dagen kände jag mig väldigt trött tills jag hade tagit andra dosen HC (börjar kroppen "kräva" HC kl 8?), sedan blev jag trött igen vid 18.

Sammanfattning
Hyn är inte lika torr längre, framför allt märks skillnaden i att ansiktet inte stramar lika mycket direkt efter att jag tvättat det, jag flagar inte längre. Jag fryser inte lika lätt, tror jag! Jag brukade ha min "bästa" tid på kvällarna innan, men den här veckan har jag märkt att jag blivit trött på kvällen som "vanliga människor" :) utan pigghetstoppar. Det känns väldigt skönt att vara trött på kvällen!

Jag sover inte längre de 12 timmarna på natten som jag brukade tidigare och ändå orkar jag vara vaken under dagarna! Min tidsuppfattning har blivit annorlunda också. Innan kändes det som om tiden sprang iväg på dagarna, allt jag gjorde tog sååååå lång tid. Nu tycker jag plötsligt att jag har hunnit med att göra en del utan att det har gått så lång tid!

Jag har varit ganska trött under veckan, men jag har även haft svårt för att ha regelbundna tider. Eftersom mitt största problem är att kroppen inte använder sköldkörtelhormonerna så tänker jag mig att det vore dumt att bli för pigg på HC, att jag borde känna störst skillnad när jag börjar med Levaxin och Lio. Jag kommer därför ligga kvar på 20 mg HC och nästa vecka är det dags för nästa steg: Levaxin och Lio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar