söndag 14 februari 2010

Vecka 5 Börjat med Levaxin och Lio

Vecka 5
(Om inget annat anges under respektive dag)
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget ca kl. 8.30 12.30 16.30
25 μg Levaxin + 5 μg Lio (Liothyronin) taget så fort jag vaknar
2 msk MT till kvällsmaten
Temperatur har jag slutat att kolla eftersom den ändå går upp och ner (enligt vissa källor så är kvinnans temperatur endast pålitlig några av de första dagarna under menstruationen), tar kanske upp det igen senare

Måndag
Aktivitet läkarbesök, lagt upp på bloggen, tvättat, surfat och tittat på tv
Under dagen har jag varit ganska trött, särskilt efter kl 15. Smärta i rygg och nacke.

Tisdag
Aktivitet duschen behövde skuras! Jag har laddat i flera dagar och tänkt att jag skulle göra det, så idag blev det gjort! Annars har jag sovit en stund på eftermiddagen (jag kunde helt enkelt inte hålla mig vaken) surfat, läst, pratat i telefon.
Under dagen har jag varit väldigt trött. Jag har haft smärta i rygg och (framförallt) nacke, och fruktansvärd mensvärk!

Onsdag
Aktivitet jag var så trött efter frukosten att jag var tvungen att gå och lägga mig, så jag sov mellan kl 10-12. Efter lunch diskade jag upp, tittade lite på våran ekonomi (siffror är egentligen inte min grej :) ) och var på en konsert på kvällen (trots ont i nacken och trötthet).
Under dagen har jag varit väldigt trött, haft ont i rygg, nacke plus menssmärta. Det har gjort mindre ont när jag har rört mig i alla fall.

Torsdag
Aktivitet lade mig i sängen efter frukost och läste (tänkte somna, men boken var för bra:) ), somnade i soffan på eftermiddagen, tittat på tv, pratat i telefon
Under dagen trött och hängig, och ont i nacken

Fredag
Aktivitet var hos frisören äntligen, sovit på eftermiddagen, läst, diskat och tittat på tv
Under dagen har jag varit väldigt trött och har haft ont i nacken

Lördag
Medicin Idag tog jag Levaxin och Lio kl 9.30 men tog HC kl 12.30 15.00 18.30
Aktivitet tog sovmorgon och har vilat och läst större delen av dagen för att träffa vänner en stund på kvällen
Under dagen hade jag fortfarande ont i nacken och var trött. Undrade hur/om jag skulle orka med kvällen, men det gick ganksa bra när jag väl kommit iväg. Men åh, vad skönt det var att gå och lägga sig sedan.

Söndag
Aktivitet var i kyrkan på förmiddagen, vi lagade lite mat för att sedan fira alla hjärtans dag med vänner. Fika, spel och mat, härlig dag som man blir glad i själen av :)
Under dagen har jag haft ont i rygg och nacke och varit trött som vanligt, men har inte sovit nåt under dagen (fast det hade nog inte varit fel), men jag har haft en väldigt bra dag som styrker själen en del i alla fall :)

Sammanfattning
Jag har fått till ganska bra rutiner när det gäller tider för att ta mediciner, så det känns skönt. Men jag har varit tvungen att ställa mobilen på alarm (mat och sov-klocka a la Skalman :) ) för att komma ihåg alla tider med mediciner och mat och mellanmål.

Jag har varit sååååå trött denna veckan. Jag har sovit lite nästan varje dag. Men frågan är vad som gör mig trött? Är det medicinen, smärtan i nacke och rygg, menssmärtor och mens över huvud taget, gjorde jag för mycket när jag väl fick lite energi av HC så att resten av kroppen inte hinner med utan behöver vila? Kanske orsaken ligger lite i alla tre?

Nästa vecka kommer dosen att vara detsamma på alla mediciner, så det ska bli spännande att se vad som händer. Jag hoppas att min trötthet ska ge med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar