måndag 28 februari 2011

Symtom - vecka 8 2011

Symtom - Fysiskt Muskler och Leder

Lika som tidigare
Bättre
Bra, helt fri ifrån symtomet

Trötthet
Ledvärk (fingrar och knän mest)

Muskelsmärtor
Menskramper
Sämre kraft, uthållighet
Lång återhämtningsperiod efter fysisk aktivitet
Armarna känns som döda vikter efter fysisk aktivitet
Fysiskt utmattad
Orkar inte stå en längre stund
Orkeslös
Stel, svullen i händer (främst på morgonen)

Stel och kort i vad och hälsena
Ryckningar i ansiktet
Stel i nacke och axlar
Dov ihållande värk över ländryggen
Findarrig i läpp, ögonlock, händer
Domningar i tårna
Darrig i kroppen
Värk i mellersta delen av ryggen
Värk i nedersta delen av ryggen
Värk och konstig känsla i övre delen av ryggen
Sjukdomskänslor efter fysisk träning
Lätt överansträngning i muskler (främst sätes- och lår- muskulatur)

3 kommentarer:

  1. Hej!Har bl.a samma symtom som dig, att jag orkar inte stå än längre stund,känner av i lårmusklerna..och har dom flesta symtom du beskrivit själv..tar nu sen 9 dagar hydrokortison tabletter..men det tar väl tid innan dom hjälper.?

    mhv Anki

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!

    Eftersom jag trappade upp HC långsamt så tog det nån vecka innan jag märkte någon skillnad. Störst skillnad märkte jag på de symtom som har med trötta binjurar att göra, symtomen från de andra listorna tog lite längre tid innan jag märkte någon skillnad med...

    Lycka till och kom ihåg att ta det lugnt, en sak i tagen :)

    Hälsningar
    Agnes

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hur ´mår du nu..och vi är inne i april månad, närmare bestämt den 11 april..och går nu mot våren..och värmen..och själv är jag mycket trött,och öm i kroppen..jobbigt att stå och gå längre stunder..

    Anki

    SvaraRadera