måndag 28 februari 2011

Vecka 8 2011

Vecka 8

Måndag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Sov länge idag, kändes som om jag behövde sova ut. Läste o fixade med tvätt. Tog tag i all återvinning som legat o skräpat ett bra tag. Skönt att ha det gjort! Surfade en hel del o fastnade visst framför datorn, så det blev sen lunch... Sopat bort lite snö. Gjorde faktiskt några situpps idag! Pratade en del i telefon också.
Under dagen Trött. Känner sådär som om jag skulle kunna somna hur som helst när som helst. Ont i handlederna? Seg i huvudet. Vill sova!

Tisdag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
1/2 Grain NT på morgonen
Puls Morgonpuls: 57
Aktivitet Somnade i god tid igår. Gick upp vid kl 8 ungefär. Frukost, läst, situpps :). Fixat med lite roligt pyssel. Lunch (vad skönt det är när man har rester eller har fryst in!!). Gjorde mig i ordning för dagen och träffade en vän i stan o fikade. Det var väldigt trevligt! Hämtade maken o drog iväg en sväng till IKEA. Strosade lite o handlade lite smått o gott från vår inköpslista. Lugn kväll.
Under dagen Lite trött så det känns som om jag somnar till ganska ofta. Drack kaffe idag o det hjälpte nog för att känna mig lite piggare sen. Men jag blev ju trött sen igen. Ont i handlederna.

Onsdag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Vaknade av drömmar, gick upp vid 7!
Lyssnade på musik o fixade med ett program i datorn. Lunch o surf, läste o surfade lite igen. Vi tittade på dvd ikväll o tog det lugnt.
Under dagen trött! somnar till, det känns som om jag tappar kroppen liksom, jag börjar känna av det där med att tänderna känns lösa igen (hade börjat undra om det var något jag bara fått för mig tidigare, men nu är det alltså tillbaka), hicka, ryckningar i ansiktet, ont i handlederna, frusen m.m. Ligger jag för lågt på NT?

Torsdag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
1 Grain NT på morgonen
Puls Efter medicin 76, helt ok.
Aktivitet Sovit gott o vaknade vid 10. Frukost, läst lite nyheter (det var länge sedan jag gjorde) beställt lite grejer på nätet. Handlat lite för kvällen. Pratade i telefon nästan 3 timmar (det var länge sedan vi hördes av med andra ord). Hade vänner här ikväll. Roligt!
Under dagen Bättre idag. Ganska på G på kvällen. Kom på ett till symtom som smugit sig tillbaka, myrkrypningar i benen när jag ska sova. Höjde ju NT idag o ändå var pulsen så pass låg, det känns positivt!

Fredag

Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
1 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Läste, tittade lite i tidningar, gick en liten promenad. Åkte till maken och gick sedan ut o åt lite o gick på bio med några vänner. En väldigt mysig kväll!
Under dagen Tror jag har haft ganska bra med energi idag. Myrkrypningar, lite trött.

Lördag
Medicin
10 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, glömde ta vid mellanmål på eftermiddagen
1 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Sov till 10, skönt! Suttit med ekonomin o massa siffror hela dagen. Att det ska ta sån tid att förstå, fundera o fatta beslut när det gäller vissa saker!! Jag ska verkligen inte arbeta med ekonomi o siffror i alla fall!
Under dagen Trött från o till, men ändå ok. Har mått ganska bra, men kände mig lite deppig på kvällen.

Söndag
Medicin
10 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, glömde ta vid mellanmål på eftermiddagen
1 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Vaknade av mig själv vid 6!! Gick upp o läste lite. Gick o lade mig igen vid 8 o somnade om en lite stund innan klockan ringde. Var i kyrkan, och lagade mat när vi kom hem. Har planerat veckan och inhandlingslista. Under veckan som kommer blir jag nog väldigt mycket hemmafru tyvärr... Men så kan det bli när maken har en extremt intensiv period på jobbet...
Under dagen Trött men ok, lite deppad o orolig m.m.

Sammanfattning
Jag har inte fått någon högre puls som är värt att notera, vilket är väldigt skönt! Har känt mig segare de två dagar jag glömt sista HC för dagen. Många symtom som kommit tillbaka... Hoppas det funkar med NT nu, men jag ska gå varsamt fram. Det kan ju vara magnesiumbrist eller nåt också. Återstår att se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar