måndag 28 februari 2011

Vecka 7 2011

Vecka 7

Måndag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
50 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls Efter medicin: 85 ! Den är alltså hög igen...
Aktivitet Frukost, tvätt, gjorde mig i ordning för dagen, åt lunch, läste, spelat lite musik, myst med katten, spelade mer musik. Diskat vikt tvätt, börjat laga mat, skrivit inhandlingslista. Surfat lite på nätet. Gjorde klart maten o åt kvällsmat med maken, pysslat lite med datorn.
Under dagen Trött o seg, fortfarande ont i halsen, surt... Hade ju hög puls i morse också.

Tisdag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
50 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls Morgonpuls: 57
Aktivitet Frukost, surfat o grejat på internet, fixat grejer i datorn. Lunch. Hämtade maken o storhandlade, lagade mat o tvättade. Lagade mer mat o fixade med tvätten.
Under dagen Har varit trött, haft ont i huvudet, yr, hög puls efter frukost. Irriterad, ledsen och oroligt över en sak.

Onsdag
Medicin
10 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
25 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Sovit gott och har vaknat av mig själv kl 6.45!! Frukost, läst o somnade med huvudet i handen. Åt lunch hos en vän och köpte med mig fika till henne. Hjälpte maken med maten när jag kom hem och fixade lite i datorn sedan. Lagade mer mat o satt med datorn en stund till.

Under dagen Var trött o seg, men det blev bättre mot kvällen. Har inget Levaxin kvar hemma nu, så jag trappar ut det lite snabbt, eller rättare sagt, byter ut det mot NT. Glömde ta sista HC idag...

Torsdag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
0 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls Efter medicin 87!!
Aktivitet Frukost, surfat, läst lite bloggar. Träffade vänner på kvällen.
Under dagen har jag varit väldigt trött. Jag vågade inte köra bilen själv idag, så maken fick köra mig. Men det har varit en bra kväll i alla fall. Idag hade jag inte tabletter alls kvar av Levaxinet.

Fredag

Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
0 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Uppe tidigt idag. Åkte till läkaren. Det blev en heldagsutflykt. Tur att maken var med o körde. Bestämde att jag ska försöka byta ut HC mot Adrecomp, att jag ska börja med vitaminer igen och att jag ska trappa upp NT försiktigt. Sedan passade vi på att göra lite andra ärenden i området när vi ändå var i närheten. Gick o lade oss ganska tidigt ikväll.
Under dagen Jag sov ganska dåligt under natten, för få timmar, men jag har ändå orkat med dagen väldigt bra. En bra o positiv dag med maken.

Lördag
Medicin
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
0 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Vaknade av mig själv vid 7. Åt frukost o lade mig igen o läste en stund. Fixade lite med datorn innan lunch. Städade lite. Hade en väldigt trevlig kväll med matlagning och massor av prat med maken o en vän.
Under dagen Trött o seg hela dagen, väldigt tråkigt... (att jag kände mig så alltså)

Söndag
Medicin
10 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, glömde ta vid mellanmål på eftermiddagen
0 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar
1/2 Grain NT på morgonen
Puls ?
Aktivitet Trött o seg när jag vaknade även om jag sovit ganska bra. Blev stressad på morgonen och då så klart så missförstår jag o maken varandra (eller jag honom) o så blir det diskussion och jobbiga känslor... Vi redde ut det till slut, men det är verkligen jobbigt när man är mitt i det... Åkte till kyrkan även om vi var sena. Vilade resten av dagen o gjorde bara ojobbiga saker och tog ett bad. Skönt.
Under dagen Trött o seg, men ganska ok.

Sammanfattning
Märkligt, den dagen jag orkade med mest var dagen efter att jag sovit minst, men det fick jag ju igen av trötthet dagen efter. Det har fungerat bra med NT i alla fall o det är ju skönt. Men usch vilken trött vecka! Jag har dessutom haft en blödning hela denna vecka, väldigt liten dock. Får väl se hur länge den håller i sig denna gången... Det verkar inte komma igång som en vanlig mensblödning tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar