onsdag 2 februari 2011

Vecka 3 2011

Vecka 3

Medicin
(Om inget annat anges under respektive dag)
10 + 5 + 5 mg HC taget: när jag vaknar, vid lunch, vid mellanmål på eftermiddagen
50 μg Levaxin taget: så fort jag vaknar

Måndag
Puls ?
Aktivitet Frukost samtidigt som jag pratade i telefon. Gick 5 km, men det var isväg på vissa ställen så det var svårt att ta sig fram. Surfade o fixade lite när jag kom hem. Skickade lite mail o satt sedan o spelade dator-spel tills maken kom hem. Vek tvätt o gjorde i ordning lite i köket innan kvällsmaten. Tog ett bad sedan.
Under dagen Sovit bra, men somnade sent och vaknade vid 10 ca. Jag kände mig frisk o stark när jag var ute o gick, men sedan under dagen så kände jag mig trött o svag, yr o lite konstig.

Tisdag

Puls Vilopuls: 60
Innan med: 95
Efter med: 70
Eftermiddag: 66
Aktivitet
Frukost, läst, packat upp lite flyttkartonger. Lunch, sedan lite spel på datorn. När maken kom hem bokade vi tid för att få hjälp med vårat äktenskap. Jag gjorde lite spa-grejer. Sedan skrev jag en del. Sängdags vid 21.30.
Under dagen Sovit bra, somnade vid 00, vaknade 9.40. Det svartnar för ögonen igen när jag reser mig, jag blir yr. Jag mådde ok när jag satt i ljuset när jag läste fast ändå trött och frusen. Trött efter lunch, seg i huvudet. Det kändes bättre på kvällen.

Onsdag

Puls 70, efter med 73 Bra!!
Aktivitet Läste lite och skrev lite sedan. Lunch, spel på datorn. Gjorde mig i ordning o tog katten till veterinären för vaccinering.

Under dagen Sov bra till kl 2. Upp en stund, svårt att somna om. Sov sådär till 9 ca. Jag har fått mer ont i halsen igen. Grannen renoverar och en doft/stank av lacknafta eller något annat starkt läcker in till oss och jag tror det beror på det som jag mår så konstigt när jag är i köket o vardagsrummet. Har varit trött o seg, lite förkyld idag. Dåligt minne.

Torsdag
Puls Vilopuls 65
Aktivitet Frukost o spel på datorn. Jag fastnar verkligen vid det på dagarna! Tur jag inte spelar om pengar!! Läste lite och gjorde mig sedan i ordning för dagen. Åt lunch på stan med en vän. Åkte vidare till en annan vän efter det för fika :) Hämtade maken på väg hem och sedan var vi hos vänner på kvällen.
Under dagen Somnade vid 23 ca. Vaknade 8.30 ca. Helt ok dag. Lite trött, men det funkade. Lite okoncentrerad när jag kör bil. Fortfarande ont i halsen.

Fredag

Puls Vilopuls 61, efter med 80
Aktivitet Frukost i annat rum i dag (pga stanken från grannen), surfat, lyssnat lite på musik, läst en del, lite spel, promenad i ca 1 timme. Lunch, surfat, fastnat framför spel på datorn hela eftermiddagen, inte bra! Gjorde mig i ordning för dagen och fikade med en vän sedan. Surfat en del på kvällen. Kollat upp möjligheterna att skaffa medicin på nätet igen.
Under dagen Mådde ganska bra idag. Trött efter lunchen, bättre igen, men efter duschen blev jag trött igen innan kvällsmaten.

Lördag
Puls 62, efter med 72
Aktivitet
Frukost, läst. Började gå igenom ekonomin tillsammans med maken. Behöver ju få lite koll på hur det ser ut för oss. Kom inte så långt som vi hade velat, men en bra början.
Under dagen Somnade igår vid 22.30, vaknade 22.50. Upp på toa. Somnade om vid 00. Gick upp vid 9. Ansträngande att gå igenom ekonomin, men det har ändå gått bra.

Söndag
Medicin Magnesium utöver det vanliga.
Aktivitet Kyrkan, handlat, städat ut julgranen, vilade lite på kvällen
Under dagen Ganska trött och jag blev stressad av att maken känner sig stressad. Jag känner att jag borde underlätta för honom då, men vi pratade om det hela om kom fram till bra saker ändå...

Sammanfattning
Pulsen börjar bli något normal igen, vilket är skönt! Jag har spelat lite väl mycket spel på datorn. Måste nog skära ner eller lägga ner det totalt ett tag! Jag är nöjd över att jag ändå har tagit två rejäla promenader denna vecka. Jag är också nöjd med att jag ägnat så mycket tid till mina vänner :) Har varit trött till o från i veckan. Dimmig i huvudet, beror det på för lite T3?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar